Een nieuwe activiteit ‘publiceren’

Voor het publiceren van je activiteit via de verschillende kanalen, is het belangrijk dat je activiteit als ‘gepland‘ staat.

Vanaf het moment dat de status van je activiteit verandert van klad naar gepland, komen er 2 nieuwe knoppen tevoorschijn:

  • Afwerken: moet aangevuld worden op het moment dat de activiteit is afgelopen. Meer uitleg volgt later in het volgende puntje.
  • Publiceren: De promotie van je activiteit via verschillende kanalen.
Kies uit de beschikbare kanalen

Als je je keuze hebt gemaakt, klik je vervolgens op ‘Opslaan en sluiten’ en kom je terug bij het overzicht van je activiteiten en komt er voor elk kanaal dat je gekozen hebt een naast ‘publiceren’.

1. Uit in Vlaanderen

Om te publiceren naar Uit in Vlaanderen is het noodzakelijk dat je een account hebt bij ‘Uit in Vlaanderen’. Maak een account aan als je dat nog niet  hebt.

Controleer of er voor jouw afdeling een correct organisatie-ID staat. Ga naar het menu ‘Beheer’ en klik op ‘Afdelingsparameters’.

Bij “Organizer-ID” moet er een code staan. Vaak staat er al een code, maar het kan zijn dat het veld leeg is, of een oude (foute) code bevat. 

Een foute code is vaak de oorzaak dat een activiteit niet gepubliceerd geraakt, of dat jouw afdeling geen connectie kan maken met de plaatselijk UiTPAS-balie voor afdelingen die in de gemeente samenwerken met UiTPAS.

Om de juiste code te vinden ga je naar de organisatiepagina van jouw afdeling. Voer in Google bv. “Uit in Vlaanderen Gezinsbond Wilrijk” in en je komt vanzelf op de organisatiepagina terecht, te herkennen aan het vlaggetje. In de URL vind je het juiste ID dat UiT in Vlaanderen heeft toegekend aan jouw afdeling.

Het is het laatste stuk van de URL bestaande uit een code van 5 delen, telkens met een koppelteken tussen: XXXXXXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXXXXXXXXXX

Controleer of dit overeenkomt met de code die er al stond. Indien niet, wijzig ze dan in de code uit de URL.

NIEUW: Voer het e-mailadres van je UIV-account in activiteitenbeheer in bij de “Afdelingsparameters”

Bij “Invoerders Uit In Vlaanderen” voer je het e-mailadres van jouw UIV-account in. Indien meerdere vrijwilligers invoeren en publiceren kan je meerdere e-mailadressen toevoegen, gescheiden met puntkomma (zoals je meerdere adressen invoert in je e-mailprogramma).

Voilà, je kan nu perfect publiceren naar Uit in Vlaanderen. Ga via www.uitinvlaanderen.be op zoek naar de activiteit die je publiceerde. Normaal gezien verschijnt de activiteit daar quasi onmiddellijk.

Let op: Wijzigingen die je doorvoert in activiteitenbeheer NADAT je de activiteit hebt gepubliceerd, worden niet automatisch doorgevoerd op Uit in Vlaanderen. Als je wil dat je wijzigingen daar ook zichtbaar zijn, moet je ze aanpassen via www.uitdatabank.be. Wie de activiteit invoerde en publiceerde, kan ze daar via zijn of haar account ook aanpassen.

Hieronder een voorbeeld van hoe jouw activiteit verschijnt op www.uitdatabank.be Door de activiteit aan te klikken kan je ze wijzigen, of aanvullen.

2. Naar afdelingswebsite en nationale website

Via deze optie verschijnt de activiteit zowel op je afdelingswebsite als op www.gezinsbond.be/activiteiten. Vink het vakje dus zeker aan!

  • Heeft dit je geholpen?
  • JaNee