Activiteiten toevoegen
Enkel activiteiten die gepland én gepubliceerd zijn naar de website van de Gezinsbond, verschijnen op de afdelingswebsite. Vergeet dus zeker niet om te plannen én te publiceren!
De handleiding van de webtoepassing activiteitenbeheer vind je hier.
Basisprincipe!!!
- Het systeem houdt onderliggend bij of een afdeling ‘organisator’ of ‘partner’ is.
- Voor iedere activiteit kan er slechts één organisator zijn. ‘Spreek dit in geval van samenwerking op voorhand goed af’
- Alleen wanneer een afdeling ‘organisator’ is, of ‘partner’ in een activiteit van een organisatie buiten de Gezinsbond (bv. bibliotheek, school, KWB…), moet ze de activiteit zelf invoeren in dit systeem.
Wanneer de afdeling ‘partner’ is van een andere afdeling, gewest, of provincie, zal deze afdeling een uitnodiging krijgen om partner te worden. De afdeling kan dan al dan niet aanvaarden.
Nieuwe ledenactiviteit invoeren
Type ledenactiviteiten:
Gewone ledenactiviteit
Betreft de gewone afdelingsactiviteiten voor leden of niet-leden die afdelingen/gewesten ‘zelf’ organiseren (tweedehandsbeurs, kindernamiddag, zwemmen, workshop handwerk, koken,…)
Ledenactiviteiten op basis van het centraal betoelaagd aanbod
Betreft de activiteiten vanuit het centrum -> zie brochure aanbod
Ledenactiviteiten met aanvraag tussenkomst voor een zelfgekozen begeleider
Betreft eigen afdelingsactiviteiten waarvoor je zelf een begeleider zoekt en aan het centrum een financiële tussenkomst van max. € 60,00 vraagt. Het centrum kan die tussenkomst dan aanvaarden of weigeren op basis van de spelregels (Bv. geldt niet voor kinder –en sportactiviteiten, gidsbeurten…). Raadpleeg eerst de spelregels via de website voor vrijwilligers (Gezinsbond Vrijwilligers – Functies in je afdeling – SCW Administratie) vooraleer je een tussenkomst aanvraagt. Immers, wanneer een tussenkomst geweigerd wordt, moet je de activiteit opnieuw invoeren als ‘gewone ledenactiviteit’ als je de activiteit wil ‘plannen’, ‘publiceren’ en ‘afwerken’.