Activiteitenbeheer

Alles wat je moet weten om aan de slag te gaan met activiteitenbeheer

Je organiseert heel wat activiteiten per jaar. Hiervoor registreer je je activiteit ook in de webtoepassing activiteitenbeheer.

Door ze te registreren zorg je niet alleen voor de nodige opvolging maar maak je het ook makkelijker voor jezelf. Vanuit activiteitenbeheer post je meteen je activiteit op je afdelingswebsite, Uit in Vlaanderen en op gezinsbond.be/activiteiten. Hoe je activiteiten ingeeft, plant, publiceert en afwerkt, lees je hier op het leerplatform.

Activiteitenbeheer: overzicht

Nieuw lid

Ledenactiviteiten

Overzicht van alle ingevoerde activiteiten, met de mogelijkheid om nieuwe activiteiten toe te voegen: uit het betoelaagd aanbod, met een zelfgekozen begeleider of een gewone ledenactiviteit.

Vrijwilligersactiviteiten

Overzicht van alle ingevoerde activiteiten voor vrijwilligers, bv. vergaderingen, vorming voor vrijwilligers, vorming voor kinderoppassers...

Afdeling menu

Mijn afdeling

Menu voor het afwerken van het (werk)jaar i.v.m. de subsidies

Beheer menu

Beheer

Menu voor het beheren van de locaties en de begeleiders waarvan je gebruik maakt. Hier kan je locaties en begeleiders toevoegen, gegevens wijzigen...

Wat is er mogelijk in activiteitenbeheer?

Overzicht van alles wat er kan, mag en moet gebeuren in de webtoepassing.

Link tussen activiteitenbeheer en afdelingswebsites

Plan én publiceer. Hoe zit dat met partners?

Basismenu

Activiteitenbeheer

De volgende functies hebben toegang tot de webtoepassing activiteitenbeheer:

  • De verantwoordelijke SCW-administratie
  • De voorzitter
  • De secretaris
  • De webmaster

Zowel op niveau van afdeling als van regio.
Iedere functie heeft evenveel rechten. Met dit verschil dat alle mails (bv. voor bevestiging activiteit met begeleider…) ook in kopie naar de verantwoordelijke SCW-administratie worden verstuurd.

Voor de regio’s hebben ook de verantwoordelijken Grootouders en senioren (GOSA) toegang.

De hierboven beschreven vrijwilligers/functies hebben toegang tot de afdelingswebsite door in te loggen via de website voor vrijwilligers.

Klik vervolgens op de hyperlink webtoepassing activiteiten, die je terugvindt onderaan links bij ‘snel naar‘ en je bent meteen ingelogd.

Tijdens de lockdown en in coronatijden kunnen activiteiten moeten worden afgelast of uitgesteld. Hoe pak je dat aan in activiteitenbeheer? Je leest het hier.

  • Heeft dit je geholpen?
  • JaNee